Recenze 3D televize
třetí rozměr pro vaši zábavu

Recenze na českém internetu v kategorii elektro | NEJ-RECENZE

Recenze 3D televize - třetí rozměr pro vaši zábavu

Moderní trojrozměrné televize si pomalu nacházejí místo v našich obývacích pokojích a napomáhá tomu nejen nižší cena 3D televizorů, ale i stále rostoucí nabídka 3D filmů a satelitních televizních kanálů. Na dalších řádcích vám představíme jednotlivé typy 3D televizí včetně odkazů na recenze nebo e-shopy.

Recenze televize - LED, LCD a plazmové televizory

Pokud aktuálně zvažujete nákup 3D televizoru pro rozšíření filmového zážitku, který vám do vašeho pokoje přidá navíc třetí rozměr, máte na výběr z mnoha druhů známých značek (LG, Panasonic, Samsung, Sony, Philips, Sharp...), ale i z několika typů nejmodernější 3D technologie (aktivní, pasivní nebo takové, která funguje bez používání polarizačních brýlí) společně s plně prostorovým zvukem. Moderní 3D televizory jsou samozřejmě schopny zobrazit i klasický 2D obraz nebo dokonce takový obraz převést do 3D a pomohou vám vychutnat zábavu u vašich oblíbených pořadů i v novém rozměru (takto konvertovaný 2D obraz na 3D, ale nemůže nabídnout plnou kvalitu jako u trojrozměrného).

Fotografie recenzovaných 3D TV (Panasonic, LG, Sony, Philips, Samsung...)

Na fotografiích najdete recenzované 3D televizory (zleva): plazmový 3D televizor Panasonic, plazmová 3D televize značky Sony, LED 3D TV společnosti Philips, trojrozměrný LED televizor značky Samsung.

Použitá technologie u 3D televize (aktivní, pasivní, bez brýlí...)

• Aktivní 3D technologie

• Pasivní 3D technologie

• 3D obraz bez brýlí

Aktivní 3D technologii obrazu využívá většina dostupných televizorů prodávaných na našem trhu. Taková 3D TV vyžaduje aktivní brýle (obsahující dva LCD displeje, které střídavě blikají a jsou napájeny z baterie) a měla by nabízet vysokou zobrazovací frekvenci proto, aby nedocházelo postupně k únavě očí nebo dokonce k bolestem hlavy. Vybírat můžete mezi televizory s plazmovou nebo LCD obrazovkou.
Při použití pasivní 3D technologie nedochází k nepříjemnému blikání obrazu, které může některé uživatele obtěžovat a navíc lze používat velmi levné polarizační brýle bez elektroniky. Výhoda vždy plynulého a ostrého 3D obrazu při pohybu je u pasivní technologie vykoupena nižším rozlišením 3D obrazu (při trojrozměrném režimu není Full HD 1080p, ale pouze poloviční). Pro tuto technologii se hodí LCD panely.
Technologie sledování 3D obrazu bez brýlí je zatím stále v počátku, na našem trhu nejsou tyto 3D televize dostupné (s výjimkou některých LCD monitorů k PC nebo displejů pro herní konzole a mobilní telefony). Nevýhodou u 3D televize, která funguje bez brýlí je nejenom omezený úhel pohledu nebo velikost úhlopříčky, ale i pozorovací vzdálenost od obrazovky. Navíc stejně jako u pasivní technologie dochází zde při 3D k snížení rozlišení. Řešením budou televize s vyšším rozlišením než Full HD.

Shrnutí hodnocení 3D televizí na základě recenzí a zkušeností

Pokud jste se tedy rozhodli pro nákup 3D televize, měla by vaše volba směřovat k výběru technologie, kterou tyto TV používají, protože u každé najdete výhody i nevýhody, které vás následně při provozu mohou více či méně omezovat. Dostupné jsou televizory s aktivní technologií (plazmové a LCD panely) nebo pasivní technologií (převážně LCD panely). U aktivní technologie dbejte na to, aby zobrazovací frekvence při Full HD rozlišení byla minimálně 120 Hz (60 Hz pro každé oko), protože vyšší frekvence má vliv nejen na únavu vašich očí, ale zajistí i plynulejší pohyb u rychlejších filmových scén. Aktivní brýle obsahují elektroniku, která je synchronizována s televizí a téměř výhradně je není možné kombinovat s jinými výrobci televizorů. Aktivní technologie je i náročnější na umístění televizoru vzhledem k okolnímu světlu a nejlepšího výsledku dosáhnete v tmavé místnosti (při testu televize v osvětlené prodejně tak může aktivní technologie působit hůře než tomu bude v domácích podmínkách).

Pasivní 3D technologie umožňuje používat levné polarizační brýle, které znáte z 3D kina. Tyto brýle jsou zároveň velmi lehké, nevyžadují baterii a není problém je vzhledem k ceně pořídit pro vaši celou rodinu. Pasivní 3D technologie neklade velké nároky na umístění televizoru v místnosti a obraz nebude rušit ani protilehlé okno. Použitá technologie zajišťuje vysokou obrazovou frekvenci pro každé oko a obraz při rychlých scénách budete vnímat plynuleji než je tomu u té aktivní. Nevýhodou může být pro někoho poloviční rozlišení, protože pasivní 3D technologie nefunguje při Full HD 1080p. Mínusem je i omezený úhel pohledu u pasivní 3D televize, protože pokud bude umístěná příliš vysoko na zdi, může při pohledu z podhledu docházet k nepříjemnému zdvojování obrazu.

Nezapomeňte také, že můžete patřit mezi řadu lidí, kteří mají problém s vnímáním 3D efektu nebo při sledování můžete mít problémy se soustředěním (problémy často způsobují oční vady nebo se mohou projevit s přibývajícím věkem). Je tedy důležité mít možnost předem otestovat vámi vybranou televizi nebo alespoň použitou 3D technologii na vlastní oči. Pokud se stále nemůžete rozhodnout jakou 3D TV koupit, vybírejte z nejnovějších modelů 3D televizorů známých výrobců (LG, Panasonic, Samsung, Sony, Philips, Sharp...), protože neustále minimalizují nevýhody u obou použitých technologií.

Odkazy na e-shopy a recenze s 3D televizory

E-shopy:

Odkazy na e-shopy dostupné na českém trhu, které nabízejí vybraný produkt z tohoto článku (3D televize) za zajímavou cenu:

3D Televize - e-shop | alza.cz

Recenze:

Přímé odkazy na kvalitní recenze dostupné na českém internetu, kde najdete recenzi k produktu z našeho článku (3D televize):

3D TV LG 42LW4500 - plusy / mínusy | plumi.cz
3D Televize - uživatelské recenze | heureka.cz

Diskuse ke článku: Recenze 3D televize - třetí rozměr pro vaši zábavu

[1] David, Brno napsal...

Protože jsem se poměrně nedávno rozhodoval jakou 3D televizi zakoupit, přečetl jsem hromadu článků zaměřených na 3D TV. Myslím, že mohu prohlásit, že u nových modelů od LG, Panasonicu nebo Samsungu neuděláte svým výběrem zásadní chybu, nicméně pasivní technologii bych zařadil do kvalitního, ale levnějšího segmentu a aktivní technologii v podání některého z nejnovějších modelů osvědčených značek za technologickou špičku, která se samozřejmě projeví v ceně.

[2] Filip, Ostrava napsal...

Byl jsem si v elektro prodejně Datart prohlédnout 3D televize a místní prodavač mi při rozhovoru doporučoval vybrat televizor s aktivní technologií před pasivní 3D. Svůj názor jsem si nechal raději pro sebe, protože mám doma 3D LED TV LG 42LW4500 s pasivní technologií a jsem jí doslova fascinován. 3D efekt považuji za výborný a během sledování filmů nepozoruji žádné problémy.

[3] Patrik, Praha napsal...

Osobně bych pasivní technologii kupoval pouze v případě, kdyby mě omezovali finance. Pokud to, ale s 3D myslíte vážně, kvalitní televizor s aktivní technologií je určitě podmínkou. Píši zde, ale hlavně z důvodů, že jsem zpočátku měl problémy s 3D filmy, které jsem stáhl z internetu, než jsem sám mnoha pokusy zjistil, že musím přehrávat pouze 3D SBS MKV videa.